برای شما که با وفا هستید
شرکت فناوریهای اطلاعاتی و مالی توزیعشده یکتا ققنوس پارس، بهعنوان یکی از میزبانان شبکه ققنوس، با هدف معرفی و توسعه هر چه بیشتر دفتر کل توزیعشده ققنوس و حفظ و گسترش جامعه کاربران خود، در نظر دارد توکن باشگاه مشتریان خود را با کد KLT1 بر بستر شبکه ققنوس منتشر نماید. این توکن که با پشتوانه بودجه سالانه تبلیغات و بازاریابی شرکت ققنوس منتشر میشود. قیمت آن برابر ۱۰ ریال و به تعداد ۱۰ میلیارد واحد است. این توکن بر اساس نوع و میزان فعالیت کاربران آن تولید و ارائه میشود و میزبان ققنوس نیز بازخرید آن را در صورت احراز شرایط مندرج در سپیدنامه تضمین میکند.
کاربران در ازای فعالیت در کیف توکن ققنوس، دعوت از سایر دوستان خود برای عضویت، شرکت در کمپینهای خیریه، رتبهدهی به برنامه کاربردی کیف توکن ققنوس در بازارها، انجام عملیات در شبکه ققنوس و بسته به میزان و نوع فعالیت خود، توکن KLT1 دریافت میکنند و میتوانند از مزایای این توکن استفاده کنند. مزایای این توکن شامل استفاده از محصولات موجود در فروشگاه ققنوس، شرکت در قرعهکشیهای هفتگی و ماهانه و نیز دریافت وجه نقد معادل توکن جمعآوریشده است. همچنین افراد میتوانند توکنهای خود را در مرکز مبادله ققنوس با سایر توکنها معاوضه کنند.
مشکل کجاست؟
در دنیای امروز، بسیاری از کسبوکارها، با اتخاذ سیاستهای متعدد و مختلف، در پی افزایش فروش خود از طریق توسعه جامعه مشتریان و یا فروش محصولات بیشتر به مشتریان فعلی خود هستند. یکی از روشهای مرسوم در این فضا، استفاده از راهکارهایی برای جذب مشتریان جدید از طریق مشتریان فعلی است. این روش یکی از روشهای بسیار مؤثر جذب کاربران جدید است؛ زیرا مردم به نظر اطرافیان، دوستان، افراد مشهور جامعه، افراد خانواده و یا ستارگان شبکههای اجتماعی بیشتر از تبلیغات مستقیم اطمینان دارند و به آنها راحتتر اعتماد میکنند.
درواقع اهمیت این موضوع را زمانی میتوان به شکلی روشنتر متوجه شد که گاهی اوقات خودمان هم برنامههای تلویزیونی و حتی لباسی را که میپوشیم تحت تأثیر اطرافیانمان انتخاب کردهایم. در این روش، بهمنظور تسریع روند معرفی محصولات و خدمات توسط کاربران فعلی و نیز جبران خدمات این کاربران، هدایایی بهواسطه معرفی کاربر جدید در اختیار کاربران قرار میگیرد. در غالب موارد نیز این هدایا و امتیازات تنها درون همان برنامه کاربرد دارد و در فضای خارج از آن تعریفنشده است. همانند اعتباری که برخی تاکسیهای اینترنتی در اختیار کاربران خود قرار میدهند.
در این بین بنا بر دلایلی که در ادامه فهرست شده است، برخی از روشهای جذب کاربران جدید، با موفقیت روبرو نمیشوند. عدم تطابق امتیازات و هدایای اعطایی با علایق مشتری، عدم امکان استفاده از هدایا و امتیازات دریافتی برای خرید کالا و خدمات موردنیاز کاربر، وجود برنامههای وفاداری متعدد با هدایا و امتیازات مختلف که گاهی مدیریت بر امتیازات را بسیار دشوار میکند (بر اساس تحقیقات بهعملآمده در آمریکا، هر خانواده، عضو ۱۹ تا ۲۹ برنامه وفاداری است و فقط از ۵ الی ۱۲ تا از آنها استفاده میکند).
عدم امکان بازخرید هدایای و امتیازات، زمانبر بودن روند جمعآوری امتیازات برای دستیابی به یک هدیه خاص، تغییرات مستمر و ناگهانی در جزئیات برنامه وفاداری و مواردی ازایندست جزء مهمترین عوامل کنارهگیری افراد از برنامههای وفاداری است و آمارهایی نظیر عدم استفاده مردم از ۵۰ درصد پاداشهای وفاداری (معادل ۵۰ میلیارد دلار آمریکا) و نیز عضویت تنها ۱۴درصد از جوانان در این نوع برنامهها دلیلی بر این ادعا است.
با ظهور فناوری زنجیرهبلوک و دفتر کل توزیعشده، صنایع بسیاری متحول شدند و بسیاری از کارکردهای سنتی نیز در معرض تغییر و بهبود قرار گرفت. برنامههای وفادار کردن کاربران موجود و جذب کاربران جدید نیز از این قاعده مستثنا نبودند و به مدد این فناوری، بسیاری از چالشهای فوق مرتفع و یا تا حد مناسبی بهبود یافت. با توکنسازی پاداشها و امتیازات وفاداری در باشگاههای مشتریان بر بستر زنجیرهبلوکهای عمومی، امکان تبادل توکنهای باشگاههای مختلف با یکدیگر محقق گردید و افراد توانستند منطبق بر نیازمندی و علایق خود، نسبت به خرید توکن و یا معاوضه و مبادله آن اقدام نمایند.
همچنین این بسترها امکان تعریف توکنهای مشترک برای چندین باشگاه مشتریان را فراهم آورد تا افراد دیگر درگیر مدیریت توکنها و امتیازات وفاداری مختلف نشوند. این فناوری در کنار صرافیهای توزیعشده، امکان بازخرید و تبدیل توکن به ارزهای رایج کشورها را نیز فراهم آورد؛ از سویی دیگر قراردادهای هوشمند این امکان را فراهم آورد تا تولید، عرضه، بازخرید، شرایط دریافت توکن و بسیاری از توافقات میان صادرکننده توکن و کاربران و اعضای باشگاههای مشتریان، دیگر غیرقابل تغییر و دستکاری شود.
شرکت ققنوس در نظر دارد، با هدف افزایش رضایت کاربران فعلی و جذب کاربران جدید، بخشی از منابع خود را در قالب انتشار توکن وفاداری با نام KLT1 هزینه نماید. این توکن که بر بستر شبکه ققنوس ایجاد و مبادله میشود. و بسته به میزان فعالیت کاربر تولید و در اختیار وی قرار میگیرد. همچنین میتواند در مرکز تبادل غیرمتمرکز ققنوس با سایر توکنهای مورد علاقه کاربر معاوضه شده و یا در صورت دستیابی به حدنصابهای مندرج در سپیدنامه، توسط شرکت ققنوس بازخرید و به ریال تبدیل شود.
تشریح فضای کسبوکار
با اینکه بازار جهانی پروژهها و باشگاههای وفاداری در سال ۲۰۱۸ در حدود ۱۷۲ میلیارد دلار بود، پیشبینی میشود بازار برنامههای وفاداری در سطح جهانی با نرخ مرکب سالانه ۵ الی ۶ درصد در سال ۲۰۲۲ به حدود ۲۱۶ میلیارد دلار برسد. بیشترین سطح بلوغ در مناطقی همانند اروپای غربی، آمریکای شمالی و بخشهایی از آسیا و اقیانوسیه همانند استرالیا، ژاپن، هنگکنگ و سنگاپور شکل گرفته است.
بر اساس مطالعات انجامشده، بسیاری از تلاشهای صورتگرفته توسط کسبوکارها برای قدردانی از مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید توسط مشتریان قبلی که بر بستر سایر فناوریها استوار بوده، بنا بر دلایل زیر با موفقیت روبرو نشده است:
- محدود بودن عمر و محل استفاده امتیازات وفاداری
- پیچیدگی برنامههای وفاداری
- عدم تطابق پیشنهادهای برنامههای وفاداری با علایق کاربران
- پیچیدگی روند بازخرید امتیازات
- تغییر و دستکاری در برنامههای وفاداری توسط صاحبان کسبوکار
- متناسب نبودن ارزش امتیازات دریافتی با فعالیتهای کاربر (کمارزش بودن پاداشها)
- وجود برنامههای وفاداری مختلف با امتیازات خاص هر یک و دشواری مدیریت امتیازات
راهکار چیست؟
شرکت ققنوس در نظر دارد با سرمایهگذاری ۱۰۰ میلیارد ریالی، تعداد ۲ میلیون کاربر جدید را بهواسطه این روش به مجموع کاربران خود اضافه نماید. به همین منظور، تلاش دارد با تولید و عرضه توکن KLT1 و ارائه آن به کاربران فعال خود که در زمینه جذب کاربران جدید کیف توکن ققنوس فعالیت میکنند، از زحمات کاربران فعال خود قدردانی کند. این توکن به نحوی طراحیشده که در اکوسیستم مشتریان سایر میزبانان شبکه ققنوس نیز قابل توسعه است و ایشان نیز میتوانند بهصورت یکپارچه از این توکن برای مشتریان خود استفاده کنند.
بسیاری از چالشهای موجود در فضای برنامههای وفاداری سنتی را میتوان توسط این فناوری مرتفع ساخت. در جدول ذیل، چالشهای موجود در برنامه وفاداری سنتی و راهکارهای ارائهشده بر اساس مدل پیشنهادی توکن KLT1 ارائه میگردد.
چالش برنامههای وفاداری سنتی |
راهکارهای فناوری دفتر کل توزیعشده |
وجود برنامههای وفاداری مختلف با امتیازات مختص هر یک و دشواری مدیریت امتیازات |
چنانچه امتیازهای وفاداری در قالب توکن و بر بستر یک دفتر کل توزیعشده توسعه داده شوند، در صرافیها قابل مبادله و معاوضه هستند. بدین ترتیب، توکنهای وفاداری، میتوانند در فضای خارج از یک برنامه وفاداری مشخص نیز معنا داشته و با ارزش باشند.
توکن KLT1 نیز از این قابلیت برخوردار است که در مرکز تبادل غیرمتمرکز ققنوس، با سایر توکنهای وفاداری دیگر کسبوکارهای علاقهمند و نیز سایر میزبانان شبکه ققنوس مبادله شود. چنانچه سایر میزبانان شبکه ققنوس نیز مایل باشند، این توکن میتواند بهعنوان توکن مشترک در میان تمامی کیفتوکنهای میزبانان ققنوس عمل کند و از ایجاد توکنهای متعدد و جزیرهای که مدیریت آن برای کاربران دشوار است جلوگیری نماید. |
متناسب نبودن ارزش امتیازات دریافتی با فعالیتهای کاربر (کمارزش بودن پاداشها) |
ارائه پاداشهای مرتبط با برنامههای وفاداری در قالب توکن بر بستر فناوری دفتر کل توزیعشده قادر است نگاه مشتریان به این پاداشها را دگرگون و متحول کند. در این روش مبتنی بر توکن، افراد میتوانند بسته به میزان تلاش خود، ارزش توکن دریافتی خود را در مرکز تبادل تعیین و برای فروش پیشنهاد ثبت کنند. درنتیجه مدیریت ارزش توکن، در اختیار کاربران است.
توکن KLT1 نیز با ارزشی معادل ۱۰ ریال، عرضه خواهد شد. اما مالکین توکن بسته به شرایط و بازار عرضه و تقاضا در مرکز تبادل غیرمتمرکز ققنوس، نسبت به قیمتگذاری آن اقدام خواهند کرد. |
عدم تطابق پیشنهادهای برنامههای وفاداری با علایق کاربران |
با توسعه توکنهای مختلف در فضای برنامههای وفاداری و با افزایش میزان پذیرندگان این نوع توکنها، افراد بهراحتی میتوانند توکن خود را با سایر توکنهای موردعلاقه خود مبادله نمایند. بهعنوان نمونه فرد میتواند توکن تاکسی اینترنتی خود را با توکن تخفیف از یک فروشگاه آنلاین مبادله نماید.
با توسعه هرچه بیشتر میزبانان ققنوس و فضای پذیرندگی توکن KLT1، کاربران کیف توکن ققنوس میتوانند با مراجعه به DEX ققنوس، توکن خود را با یک نرخ برابری که بازار عرضه و تقاضا مشخص میکند، با سایر توکنهای موردعلاقه خود در این شبکه مبادله نماید. ازآنجاییکه تمامی تراکنشها بر بستر توزیعشده امن و شفاف ققنوس ثبت و نگهداری میشود، مالکیت افراد بر توکنهای خود مشخص بوده و امکان تعریف توکنهای تقلبی و یا خرید بیش از میزان موجودی افراد امکانپذیر نیست. |
پیچیدگی روند بازخرید امتیازات |
ناشر توکن KLT1، شرایطی مشخص و ساده برای بازخرید توکن خود را در بخش تشریح فرآیندهای چرخه حیات توکن بیان کرده است؛ اما لازم به ذکر است که افراد برای تبدیل توکن خود به سایر توکنهایی که بازخرید مستقیم آنها فعال است، میتوانند پیشنهاد فروش خود را در مرکز تبادل غیرمتمرکز ققنوس نیز ثبت نمایند تا در صورت پیدا شدن خریدار، مبادله انجام گیرد.
بهعبارتیدیگر، بازخرید غیرمستقیم این توکن، در شرایطی غیر از موارد مندرج در بند تشریح فرآیندهای چرخه حیات توکن نیز با ارائه آن در DEX ققنوس ممکن است. |
تغییر و دستکاری در برنامههای وفاداری توسط صاحبان کسبوکار |
ازآنجاییکه میزان تولید، شیوه عرضه، مراحل اعطای توکن از طریق قرعهکشی، نحوه بازخرید توکنها و سایر توافقات فیمابین ناشر و کاربران بر بستر قراردادهای هوشمند طراحی شده است، امکان دستکاری در طول چرخه حیات توکن KLT1 حداقل بوده. درنتیجه امکان تغییر و دستکاری در برنامههای وفاداری توسط صاحبان کسبوکار تا حدود بسیار زیادی از بین خواهد رفت. |
تشریح فرآیندهای چرخه حیات توکن
شروع:
در ابتدا تعداد ۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ توکن KLT1 از حساب ناشر ایجاد شده و به حساب توزیع منتقل میشود. این توکنها براساس شاخصها و فعالیت کاربران، در زمان مشخص، ارزیابی و به حساب ایشان منتقل میشود. در زمان انتشار، قیمت هر توکن ۱۰ ریال است.
کاربران و علاقهمندان به کیف توکن ققنوس میتوانند از طرق زیر، نسبت به دریافت توکن KLT1 اقدام نمایند:
- نصب و راهاندازی کیف توکن ققنوس
- شرکت در فرآیند رتبهدهی به کیف توکن ققنوس در بازارهای معتبر
- انجام تراکنش در شبکه ققنوس از طریق کیف توکن ققنوس
- مشارکت در خرید توکنهای خیریه
- قرعهکشیهای دورهای
- تکمیل اطلاعات هویتی خود
- کسب مقام برتر در مسابقه سالانه توسعه محصول ققنوس
- اهدای توکن جایزه (Airdrop)
- شرکت در کمپینهای آتی شرکت ققنوس
- و نیز بسته به سیاستهای سایر میزبانان ققنوس ممکن است روشهای دیگری به این فهرست افزوده شود.
انجام هر یک از موارد فوق، منجر به عرضه توکن KLT1 به کاربر مطابق با جدول زیر میشود:
نوع فعالیت |
میزان توکن دریافتی |
معرفی کیف توکن ققنوس به سایرین و جذب کاربران جدید |
برای معرف ۲۵۰۰ KLT1، برای پدر معرف (معرف معرف)، ۱۰۰۰ KLT1، برای جد معرف نیز ۵۰۰ KLT1. همچنین فرد معرفیشده نیز ۵۰۰ توکن دریافت خواهد کرد.
لازم به ذکر است که توکنهای فرد معرفیشده، صرفاً پس از ایجاد خط اعتماد به حساب وی انتقال داده میشود. مادامیکه فرد معرفیشده پس از ایجاد حساب، نسبت به تکمیل اطلاعات بخش بازخرید توکن پیمان اقدام ننماید، این جوایز یکدهم اعداد فوق خواهد بود. |
داشتن توکن خیریه مهرآفرین |
شرکت ققنوس تضمین مینماید هر توکن مهر را در صرافی غیرمتمرکز ققنوس در ازای ۵۰۰ توکن KLT1 مبادله نماید. |
قرعهکشی مستمر هفتگی تا ۵ سال |
در هر هفته، بهازای هر کاربر جدید کیف توکن ققنوس، ۵۰۰ توکن KLT1 و به ازای هر صدهزار تومان خرید از کیف توکن ققنوس ۵۰۰ توکن KLT1، تا سقف ۵ میلیون توکن KLT1، توسط ققنوس در حساب قرعهکشی مستمر واریز و طی یک قرعهکشی در میان کاربران کیف توکن ققنوس توزیع میشود. هرکدام از کاربران به میزان تعداد KLT1 جذب شده در طی همان هفته، شانس قرعهکشی تعلق میگیرد. |
امتیازدهی به کیف توکن ققنوس در بازارهای اپلیکیشنهای موبایلی |
از نسخه ۲ به بعد کیف توکن ققنوس، کاربران با امتیازدهی به کیف توکن ققنوس، توکن KLT1 دریافت میکنند. در مجموع ۵۰۰ میلیون توکن KLT1 برای این امر در نظر گرفته شده است. |
انجام عملیات در کیف توکن ققنوس |
به ازای هر نوع عملیاتی که کاربر در کیف توکن ققنوس انجام میدهد، یک توکن KLT1 دریافت میکند. این توکنها در پایان هرماه محاسبه شده و چنانچه کاربر به توکن KLT1 خط اعتماد داشته باشد، به وی پرداخت میگردد. |
توکن هدیه (Airdrop) |
شرکت ققنوس بهمنظور قدردانی از کاربران کیف توکن ققنوس، در یک کمپین که به اطلاع کاربران خواهد رسید. در بازه هفت روز پیش از انتشار توکن KLT1، بهشرط انجام تراکنش توسط کاربر در آن هفت روز، ما به ازای ۱% از کل ارزش ریالی دارایی آن کاربران در کیف توکن ققنوس تا سقف معین، توکن KLT1 به حساب افراد واریز نماید.
برای دریافت این هدیه، پس از درج توکن KLT1 در کیف توکن ققنوس باید به آن توکن خط اعتماد زد. |
شرکت در مسابقه توسعه محصول ققنوس (هکاتون ققنوس) |
شرکت ققنوس در سالهای آتی، توکنهایی را در قالب هدیه به تیمهای برتر، داوران و مربیان هکاتون ققنوس اعطا نماید. مقدار در نظر گرفته شده ۳۰۰ میلیون توکن KLT1 است. |
تکمیل اطلاعات KYC |
کاربران کیف توکن ققنوس میتوانند با تکمیل اطلاعات هویتی خود به ترتیب زیر توکن KLT1 دریافت کنند:
o بانکی ۱۰۰ توکن o سجام ۲۰۰ توکن o PKI 500 توکن |
انتفاع:
کاربران کیف توکن ققنوس با انجام فعالیتهای فوق و شرکت در سایر کمپینهای شرکت ققنوس و میزبانان، توکن KLT1 دریافت میکنند. به روشهای زیر میتوان از مزایای توکن وفاداری بهرهمند شد:
- انتقال توکنهای KLT1 خود به سایر کاربران کیف توکن و شبکه ققنوس در مرکز تبادل غیرمتمرکز ققنوس در مقابل دریافت هر یک از توکنهای موردنظر خود با یک نرخ توافقی
- تبدیل توکنهای دریافتی به شانس شرکت در قرعهکشیهای هفتگی و ماهانه شرکت ققنوس
- مراجعه به فروشگاه شرکت ققنوس و بهرهمندی از خدمات و کالاهای موجود در آن
نوع فعالیت |
توکن موردنیاز |
خرید از فروشگاه ققنوس |
در این فروشگاه، اقلامی با ارزش بین دو میلیون تا چهار میلیون KLT1 عرضه میشود. |
مبادله با سایر توکنهای ققنوس |
کاربران میتوانند با مراجعه به مرکز تبادل ققنوس، نسبت به معاوضه توکن KLT1 خود با سایر توکنهای ققنوسی با یک نرخ توافقی اقدام کنند. |
شرکت در قرعهکشی نوع اول |
جایزه این نوع قرعهکشی ۲۰۰۰ توکن پیمان حداقل معادل ارزش دو گرم طلای بیستوچهار عیار است. در این روش یک حساب ققنوسی بهعنوان حساب قرعهکشی معرفی میگردد. کاربران علاقهمند برای حضور در این قرعهکشی میبایست به این حساب هر تعداد که تمایل دارند توکن KLT1 منتقل نمایند. هر توکن معادل یک شانس برای برنده شدن در قرعهکشی است. و بهمحض آنکه مجموع توکنهای واریزی به ۱۰۰ هزار توکن برسد، قرعهکشی بهصورت خودکار آغاز و برنده مشخص میشود. |
شرکت در قرعهکشی نوع دوم |
این قرعهکشی برای کاربرانی طراحیشده است که توانستهاند دایره دوستی خود را در مجموع به هزار نفر برسانند. منظور از دایره دوستی، تعداد افرادی است که به کیف توکن ققنوس دعوت کرده۲اید. همچنین کاربرانی که توسط آنها به کیف توکن دعوت شده باشند.
این افراد میتوانند با انتقال ۵۰۰ هزار توکن KLT1 به حساب ققنوسی که معرفی خواهد شد. در قرعهکشی ۳۰۰۰ توکن پیمان با حداقل ارزش معادل سه گرم طلای بیستوچهار عیار شرکت کنند. لازم به ذکر است این قرعهکشی زمانی برگزار میشود که حداقل ده نفر در قرعهکشی شرکت کرده باشند. |
میزان فعالیت کاربران که منجر به تولید توکن KLT1 میشود، مستمراً رصد و میزان توکن تولیدی محاسبه میشود. اما واریز توکن، هرهفته یکبار به حساب کاربر انجام میشود. بدیهی است کاربران برای دریافت توکنهای KLT1 خود بایستی پیشتر، به این توکن (KLT1) خط اعتماد ایجاد نمایند.
تبادلات توکن KLT1، مشمول کارمزد بوده و این کارمزد تنها با توکن پیمان قابل پرداخت است. لذا مالکان توکن KLT1 بهمنظور انتقال آن به سایر کاربران کیف توکن ققنوس، بایستی با دریافت و یا خرید میزان مناسبی از توکن پیمان، کارمزدهای مربوطه را پرداخت نمایند.
بازخرید
هریک از کاربرانی که موفق به گردآوری ده میلیون توکن KLT1 شوند، میتوانند با عودت آن به شرکت ققنوس نسبت به دریافت معادل ریالی آن به ارزش یکصد میلیون ریال اقدام نمایند. در این صورت توکنهای مزبور ابطال میشود. معادل ریالی آن به شماره شبای اعلامی کاربر در کیف توکن ققنوس ظرف مدت یک روز کاری واریز خواهد شد.
پایان:
تعهد استیفای همه توکنهای KLT1 تا پایان اسفندماه ۱۴۰۴ اعتبار دارد. کاربران میبایست پیش از این تاریخ جهت استفاده از توکن خود اقدام نمایند. در صورت تصمیم ناشر به تمدید این تاریخ، از سه ماه قبل از پایان دوره از طریق سایت ناشر اطلاعرسانی انجام خواهد پذیرفت.
در صورت عدم تمدید، این توکن از فهرست نمایش کیف توکن ققنوس حذف خواهد شد. توکنهای موجود در حساب کاربران نیز راکد خواهند ماند.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.