دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در روزهای ۲۹ و ۳۰ آبان در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با موضوع «گذار به بانکداری هوشمند» برگزار شد. این همایش بخش‌های مختلفی چون سخنرانی، کارگاه‌های آموزشی، جشنواره نوربخش و… داشته و یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن، نمایشگاه محصولات تخصصی در صنعت پرداخت بوده است. در این نمایشگاه‌ها بیشتر کسب‌وکارهای اکوسیستم پرداخت کشور اعم از بانک‌ها، شرکت‌های زیرساختی و نرم‌افزاری و خدمات انفورماتیک محصولات خود را در حوزه بانکداری هوشمند ارائه دادند. 

شرکت ققنوس به عنوان شرکتی پیشرو در اقتصاد دیجیتال در این همایش حضور داشت و از دستاورد‌های خود پیرامون موضوع بانکداری هوشمند رونمایی کرد. در ادامه به معرفی فعالیت‌های ققنوس در طول نمایشگاه نظام‌های پرداخت می‌پردازیم.

رونمایی کیف ریال دیجیتال پست بانک/ همکاری مشترک ققنوس و پست بانک

دارایی دیجیتال بانک مرکزی ایران ریال دیجیتال نام دارد و نسخه الکترونیکی پول قانونی کشور یعنی ریال است. بانک مرکزی ایران از سال ۱۳۹۷ پروژه ریال دیجیتال را به عنوان یکی از اولین‌ها در جهان آغاز کرده و این موضوع یکی از محورهای مهم در دهمین همایش نظام‌های پرداخت مطرح شد. 

یکی ازجذاب‌ترین بخش‌های این همایش، رونمایی از پروژه کیف ریال دیجیتال پست بانک بود (لازم به ذکر است که پروژه کیف ریال دیجیتال با پیمانکاری شرکت ققنوس به انجام رسیده است). این رونمایی در روز دوم نمایشگاه در غرفه پست بانک، توسط نمایندگان ققنوس، پست بانک و همچنین حضور جناب آقای محمدرضا مانی یکتا معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی انجام شد.

شرکت ققنوس در تلاش است تا بتواند زیرساخت ریال دیجیتال را در اکوسیستم بانکداری کشور پیاده کند و تا به امروز این پروژه را با بانک‌هایی همچون سینا، شهر، صادرات و پاسارگاد آغاز کرده است.