شرکت ققنوس و پرداخت الکترونیک سپهر در دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

بر اساس این تفاهم، ققنوس و پرداخت الکترونیک سپهر در زمینه ایجاد توکن های توکن‌های وفاداری پذیرندگان شبکه پرداخت کشور، توسعه پروژه پذیرندگی ریال دیجیتال، همچنین ارائه برات و سفته الکترونیک به پذیرندگان شبکه پرداخت همکاری خواهند داشت.

مشارکت در برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های مختلف از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

 

سعید احمدی پویا مدیرعامل شرکت یکتا ققنوس پارس و حمزه آقابابائی مدیرعامل پرداخت الکترونیک سپهر امضاکنندگان این تفاهم‌نامه بودند.

 

شرکت فناوری‌های اطلاعاتی و مالی توزیع‌شده یکتا ققنوس پارس، بزرگ‌ترین زیرساخت دفترکل توزیع‌شده در ایران، است که به‌عنوان شرکت دانش بنیان در زمینه کاربردی سازی فناوری دفترکل توزیع‌شده با هدف توسعه محصولات و راهکارهای نوین بر پایه فناوری‌دفترکل توزیع‌شده (DLT) فعالیت می کند. در این راستا، ققنوس طیف گسترده‌ای از محصولات و راهکارها را به‌منظور افزایش فراگیری مالی، تسهیل سرمایه‌گذاری برای شهروندان و رفع مشکل دارایی‌های منجمد برای شبکه بانکی کشور عرضه می‌کند تا کیفیت زندگی شهروندان را ارتقاء دهد و هزینه‌های شبکه بانکی را مدیریت کرده و کاهش دهد.

 

شرکت پرداخت الکترونیک سپهر نیز در زمینه ارائه راهکارهای جامع فناوری مورد نیاز بانک‌ها و سایر موسسات مالی و اعتباری، از جمله طراحی و اجرای اتوماسیون‌های بانکی، ارائه خدمات پرداخت الکترونیک و بانکی اعم از نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، واردات و فروش کارت‌های الکترونیک هوشمند، پیاده سازی سامانه‌های امنیتی مرتبط به حوزه پرداخت، شخصی سازی کارت‌های هوشمند و اخذ نمایندگی‌ها فعالیت دارد.

گفتنی است؛ دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت ۲۹ و ۳۰ آبان ۱۴۰۲ با هدف  ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر میان فعالان و کسب‌وکارهای حوزه پرداخت کشور برگزار شد.