میثم رضایی ، مدیر روابط عمومی کوین ایران و اقتصاد مبتنی بر توکن

میثم رضایی، مدیر روابط عمومی کوین ایران در گفت‌و‌گو با ماهنامه ققنوس به اقتصاد مبتنی بر توکن پرداخته است. رضایی با بیان این‌که با توکن‌سازی می‌توان خدمات شخصی‌سازی شده‌ای بهتری را به مخاطبان و مصرف‌کنندگان ارائه کرد، خاطر نشان کرد که رقابت سالم و خدمات‌رسانی بهتر با اقتصاد مبتنی بر توکن حاصل خواهد شد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

میثم رضایی، مدیر روابط عمومی مجموعه کوین ایران در گفت‌وگو با ماهنامه ققنوس درباره توکن‌ و توکن‌سازی به ما می‌گوید. او در این گفت‌وگو ابتدا به تعریف ماهیت توکن پرداخته و با بیان اینکه اصولاً به هر چیزی که از خودش ماهیتی ندارد و بیانگر چیز دیگری هست توکن گفته می‌شود ادامه می‌دهد: اگر بخواهیم به توکن به مفهوم کلی آن بپردازیم، ما در گذشته نیز با توکن مواجه بوده‌ایم و توکن‌های فیزیکی نیز در گذشته موجود بوده‌اند، مانند بلیت‌ها یا ژتون غذای دانشگاه‌ها که خود به نوعی توکن هستند و بیانگر خدمتی است که شما می‌توانید آن را دریافت کنید.

مدیر روابط عمومی کوین ایران در ادامه به پرسشی درباره اثرات طرح صیانت از فضای مجازی بر توکن‌سازی پاسخ داده و با بیان اینکه ۲ ادعای اساسی درباره طرح صیانت از فضای مجازی وجود دارد، یک اینکه این طرح به دنبال محدودسازی نیست، و دوم اینکه این طرح به دنبال حمایت از سرویس‌ها، اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های داخلی است از فاجعه بار بودن طرح صیانت برای بیزینس‌های مختلف در صنعت IT و شرکت‌های نرم افزاری خبر می‌‎دهد.

رضایی در ادامه این گفت‌وگو گریزی به توکن‌سازی املاک زده و با بیان اینکه در ژاپن طی یک پروژه املاک و مستغلات روی بلاک‌چین برده شده‌اند چنین ادامه می‌دهد که شما در تهران توانایی عبور از تورم و خرید یک خانه را ندارید؛ اما می‌توانید با توکنایز کردن یک ملک بخشی از ملک مانند ۱۰ متر از آن را خریداری کرده و در درامد آن سهیم شوید.

این کارشناس حوزه بلاک‌چین با اشاره به اینکه زنجیره تأمین یکی دیگر از کارکردهای توکن‌سازی است اظهار می‌دارد: زنجیره تأمین در این مورد می‌تواند این‌گونه به شما کمک کند که شما با توکنایز کردن یک محصول، مانند یک وعده غذایی، یک بسته گوشت و … می‌توانید مطمئن شوید آن محصول در کارخانه اصلی تولید شده و از آنجا خارج شده است و نهایتاً به دست شما رسیده است.

میثم رضایی با بیان اینکه تجمیع سرویس‌های وفاداری در چند مجموعه مانند دیجی‌کالا، خدمات پروازی و … در یک توکن وفاداری می‌تواند کمک کننده به توسعه بیشتر اقتصاد توکن و مطرح شدن هر چه بیشتر مجموعه ققنوس باشد.

مدیر روابط عمومی کوین ایران با بیان اینکه با توکن‌سازی می‌توان خدمات شخصی‌سازی شده‌ای بهتری به مخاطبان و مصرف‌کنندگان ارائه داد ادامه می‌دهد: توکن‌سازی منجر به رقابت سالم و خدمات‌رسانی با کیفیت‌تری می‌شود.

آنچه در این نوشتار بیان شد خلاصه‌ای از گفت‌‎وگوی مثیم رضایی با ماهنامه ققنوس بود که در هشتمین شماره این ماهنامه منتشر شده است. علاقمندان حوزه توکن‌سازی و اقتصاد توکن می‌توانند با دانلود ماهنامه شماره هشتم از لینک زیر مشروح این گفت‌وگو را مطالعه کنند.

دریافت هشتمین شماره نشریه ققنوس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.