شرکت ققنوس به‌عنوان یکی از ایده‌های برتر مسابقه سوپر نوآ، به‌عنوان یکی از هفت نماینده برگزیده در فیوچرز استارز جیتکس انتخاب شد. هدف ققنوس از شرکت در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۱ دبی معرفی شبکه ققنوس، جذب ناشر و میزبان خارجی بوده است.

جیتکس 2021؛ سکوی پرواز ققنوس

جیتکس ۲۰۲۱؛ سکوی پرواز ققنوس

شرکت ققنوس، یکی از میزبانان شبکه ققنوس و مسئول دبیرخانه بنیاد ققنوس است، این شرکت توانست تا به‌عنوان یکی از هفت نماینده ایران و برگزیده مسابقه سوپر نوآ با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در پاویون ایران و در فیوچرز استارز جیتکس ۲۰۲۱ حضور پیدا کرده و خدمات و محصولات خود را به حاضران در این رویداد بزرگ بین‌المللی معرفی کند.

ققنوس؛ برگزیده مسابقه سوپر نوآ از ایران

در رویداد سوپر نوا سال جاری ۷۵۰ شرکت ثبت نام کردند که از این میان ۳۹ استارتاپ انتخاب شدند که ۷ استارتاپ آن شرکت‌هایی از کشور ایران بودند. یکی از برگزیدگان مسابقه سوپر نوا در  فیوچر استارز نمایشگاه جیتکس  (GITEX Future Stars) ۲۰۲۱، شرکت یکتا ققنوس پارس بود که به رقابت با استارتاپ‌های سایر کشورها پرداخت.

مسابقه سوپر نوآی جیتکس علاوه بر ایجاد فرصت دیده شدن برای استارتاپ‌ها، حضور سرمایه‌گذاران و خریداران واقعی در میان داوران مسابقه، امکان بهره مندی از جایزه نقدی ۲۰۰ هزار دلاری را برای استارتاپ‌ها را فراهم کرده است.

گفتنی است در فیوچرز استارز نمایشگاه جیتکس کارگاه ارائه محصول و معرفی توسط شرکت ققنوس برای داوران، سرمایه‌گذاران و فعالان فنّاوری با هدف توسعه کسب‌و‌کار، جذب ناشر و میزبان برگزار شد. ققنوس، پیشرو در زمینه فنّاوری بلاک‌چین و دفترکل توزیع‌شده، توانسته است تا با توسعه خدمات و محصولات متنوع نسبت به کاربردی سازی فنّاوری زنجیره بلوکی در کشور، زمینه‌ساز پیشرفت اکوسیستم فنّاوری و اقتصاد دیجیتال شود.

از جمله خدمات و محصولات مبتنی بر شبکه ققنوس که توسط شرکت ققنوس طراحی و توسعه داده شده باید به کیف توکن ققنوس، سامانه رای گیری مبتنی بر بلاک‌چین آرامش، کیف توکن سخت افزاری ققنوس، سامانه بی‌تا، برات دیجیتال، سکوی تامین مالی جمعی، توکن نشان ریال و مرکز مبادله غیر متمرکز ققنوس اشاره کرد.

در همین راستا محمد  طهرانی مدیر توسعه کسب‌وکار ققنوس درباره نمایشگاه جیتکس گفته است: ققنوس و چند استارتاپ دیگر با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در جیتکس شرکت کردند. صندوق نوآوری و شکوفایی چند ماه قبل از نمایشگاه فراخوانی را منتشر کرد. حدود ۱۰۰ شرکت برای حضور در جیتکس اعلام آمادگی کردند و از بین این صد شرکت، بیست شرکت برگزیده شدند. اما برای تمام صد شرکتی که جهت حضور در جیتکس ثبت نام کرده بودند، دوره‌های آموزشی مختلفی اعم از بازاریابی‌های بین‌المللی، نحوه تنظیم قرارداد، نحوه تعامل با شرکای خارجی و در مجموع دوره‌هایی که برای فعالیت بین‌المللی یک استارتاپ مورد نیاز است، برگزار شد. فکر می‌کنم کمکی که صندوق نوآوری و شکوفایی در این زمینه به استارتاپ‌ها کرد ارزشمند است. این آموزش‌ها به استارتاپ‌ها این مهارت را می‌دهد که بتوانند به نحو اثرگذارتری در نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت کنند.

طهرانی همچنین با بیان اینکه حضور با پرچم ایران در عرصه‌های بین‌المللی حضور سختی است، اظهار کرده است: برای توسعه کسب و کار در سطح بین‌المللی داشتن عنوان ایرانی به خودی خود یک سد محسوب می‌شود. به رغم وجود چنین سدی مراجعه سرمایه‌گذاران و شرکای خارجی به استارتاپ‌های ما بسیار چشمگیر بود. البته باید بگویم متاسفانه مراجعاتی که می‌شد با این هدف بود که استارتاپ را در کشور خودشان host کنند، نه تحت عنوان همکاری با یک پارتنر ایرانی. با تمام اینها با توجه به ظرفیت‌های بالایی که در کشورهای مختلف از جمله امارات وجود دارد و با توجه به چالش‌های بسیار زیادی که در حوزه کارآفرینی در داخل کشور وجود دارد، به نظرم نمایشگاه جیتکس می‌تواند سکوی پرش خوبی برای استارتاپ‌های ایرانی باشد که از فضای کسب و کار محدود داخل ایران دل بکنند و وارد فضای باز بین‌المللی شوند و کار خود را توسعه دهند.

جیتکس؛ بزرگ‌ترین همایش فنّاوری خاورمیانه

لازم به ذکر است، جیتکس بزرگ‌ترین همایش کامپیوتر و فنّاوری اطلاعات و ارتباطات در خاورمیانه است که در دبی برگزار می‌شود؛ این رویداد را می‌توان مهمترین رویداد سالانه فنّاوری در غرب آسیا دانست که شرکت‌های بزرگ و بین المللی در کنار ایده‌های استارت آپی و نوآور حضور دارند و دستاوردهای خود را رونمایی می‌کنند.

هر ساله تعداد بسیار زیادی استارتاپ و صاحبان ایده به‌منظور جذب سرمایه‌گذار، همکار تجاری و توسعه بازار در نمایشگاه جیتکس و بخش فیوچرز استارز حضور پیدا می‌کنند. در همین راستا، صندوق نوآوری و شکوفایی به‌عنوان متولی از سوی معاونت عملی و فنّاوری ریاست جمهوری، تعدادی از استارت آپ‌های برتر را به این نمایشگاه در قالب فیوچرز استارز اعزام می‌کند. شرکت ققنوس به‌عنوان یکی از شرکت‌های برگزیده و اعزامی ایران برای رونمایی از خدمات و دستاوردهای خود در نمایشگاه جیتکس دبی بوده است.