بولوکا، تحولی در ساخت و ساز مسکن

بولوکا با ایجاد تحولی در روند ساخت‌وساز سنتی و ایجاد تلفیقی میان روش‌های سنتی، پیش‌ساخته و سیستم ICF، مزایای بسیاری از جمله سرعت بالای ساخت‌وساز، کاهش هزینه‌ها و استحکام سازه را ارائه می‌دهد.

با توجه به رشد روزافزون قیمت مسکن در ایران و همین‌طور افزایش مهاجرت روستاییان به شهرها که از سال ۱۳۴۰ آغاز شده است، تأمین مسکن مناسب به‌خصوص متناسب با درآمد اقشار کم‌درآمد جامعه از مهم‌ترین دغدغه‌های این روزها برای فعالان عرصه ساخت محسوب می‌شود.

بولوکا با ارائه فناوری نوین در حوزه ساخت مسکن، در راستای ایجاد راهکاری نو و سازنده جهت سرعت بخشیدن به روند ساخت مسکن و کاهش هزینه‌های ساخت‌وساز قدم بر می‌دارد. این طرح که شامل ساخت یک خانه ویلایی با فناوری نوین بولوکا در منطقه سیدآباد دماوند خواهد بود با مشارکت کاربران قابل انجام است.

هر کاربر با خرید حداقل ۱.۰۰۰ و حداکثر ۲۵۰.۰۰۰ عدد توکن گواهی شراکت در این طرح، به مبلغ ۱.۰۰۰ ریال می‌تواند در این طرح سرمایه‌گذاری کند. در پایان ماه ششم، اصل و سود ۲۳ درصدی سرمایه هر کاربر برای وی واریز خواهد شد.

بولوکا با ایجاد تحولی در روند ساخت‌وساز سنتی و ایجاد تلفیقی میان روش‌های سنتی، پیش‌ساخته و سیستم ICF، مزایای بسیاری از جمله سرعت بالای ساخت‌وساز، کاهش هزینه‌ها و استحکام سازه را ارائه می‌دهد. ساخت‌وساز به روش بولوکا راه حلی است که می‌تواند عمده مشکلات صنعت ساخت‌وساز مسکن در کشور را برطرف کند.

مزایای پیشنهادی بولوکا

بولوکا با ارائه بلوک‌های بهینه شده بر اساس طرح مهندسی می‌تواند علاوه بر امکان انتخاب طرح خارجی بلوک که نمای خارجی ساختمان را شامل می‌شود، تمام نیاز ساختمان به نازک‌کاری را برطرف کرده و صرفه‌جویی چشمگیری در زمان، هزینه و انرژی مصرفی نیروی انسانی ایجاد کند.

جای‌گذاری تأسیسات ساختمانی از دغدغه‌های جدی طراحان و معماران حوزه ساخت محسوب می‌شود. تمام سیم‌کشی‌ها و تأسیسات الکتریکی در فضای خالی تعبیه شده درون بلوک‌ها انجام می‌شود. این فضای در نظر گرفته شده می‌تواند در زیبایی نمای بیرونی و تمیز بودن فعالیت انجام شده اثر شاخصی داشته بشد.

از جمله مزایای اقتصادی و فنی بولوکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش هزینه تجهیزات کارگاه
  • کاهش کارمزد به دلیل کاهش تعداد نیروی کار و عدم حضور نیروی کار ماهر
  • کاهش هزینه انرژی به دلیل ایجاد عایق یکپارچه
  • بازگشت سریع سرمایه به دلیل سرعت بالای اجرا
  • عدم نیاز به ساخت اسکلت
  • عدم نیاز به شمع‌بندی سقف‌ها
  • سرعت بالای اجرا نسبت به روش سنتی
  • عدم نیاز به ماشین‌آلات سنگین
  • استحکام هرچه بیشتر بنا
  • و …

چرخه حیات توکن بولوکا

۵۰۰۰۰۰۰ هزار توکن گواهی شراکت در طرح بولوکا در ابتدا از حساب ناشر به‌حساب توزیع منتقل می‌شود. هر توکن به‌عنوان یک گواهی مشارکت در طرح محسوب می‌شود. هر کاربر در دوران عرضه اولیه می‌تواند با خرید این توکن در این طرح سرمایه‌گذاری کند.

در انتهای دوره عرضه، وجوه جمع‌آوری‌شده پس از کسر کارمزدها بر اساس زمان‌بندی مشخص در اختیار ناشران قرار می‌گیرد.

طبق برنامه زمانی اعلام شده، ناشران باید طرح را طی ۳ ماه به انجام برسانند. کاربران پس از دوره اجرای طرح تا یک ماه برای عودت توکن‌های خود فرصت دارند. در مقابل می‌توانند اصل پول و میزان سود حاصل شده از سرمایه‌گذاری را در حساب بانکی معرفی شده در سامانه سجام دریافت کنند. در نهایت کلیه توکن‌های عودت داده شده باطل می‌شوند.

کارمزد تراکنش‌های توکن از محل پیمان اندوخته شده در کیف پول ققنوس هر کاربر تسویه خواهد شد؛ بنابراین همیشه از وجود میزان کافی توکن پیمان در کیف پول خود مطمئن باشید. ۵۰۰۰۰۰۰ توکن ایجاد شده در ابتدا به‌حساب توزیع واریز می‌شود و مجوز فروش به کاربران را دریافت خواهند کرد. این توکن‌ها قابلیت نقل و انتقالات و تبادل را ندارند و کاربران باید تا زمان پایان طرح آنها را در حساب خود نگهداری کنند.

عرضه اولیه توکن بولوکا

عرضه اولیه بولوکا به مدت یک ماه انجام می‌شود و هر توکن در این عرضه با قیمت اولیه ۱۰۰۰ ریال به فروش خواهد رسید. امکان خرید، در زمان این عرضه برای تمام کاربرانی که بر اساس ضوابط سکوی تأمین مالی جمعی ققنوس در سامانه سجام ثبت‌نام کرده باشند از طریق کیف توکن ققنوس برقرار خواهد بود.

این توکن بر بستر شبکه ققنوس و با نماد CFBLOUKA صادر خواهد شد. پشتوانه توکن بولوکا گواهی شراکت طرح ساخت مسکن بولوکا است و قیمت هر توکن آن بر اساس عرف بازار سرمایه ۱۰۰۰ ریال در نظر گرفته شده است. بنا بر دستورالعمل صادره، مشارکت‌کنندگان می‌توانند حداکثر تا ۵ درصد از مبلغ موردنیاز درخواست دهنده را در این طرح سرمایه گذری کنند.

برای مشاهده طرح بلوکا و دیگر طرح‌های در حال انجام فرایند به صفحه سکوی تامین مالی جمعی ققنوس در وب‌سایت این شرکت مراجعه بفرمایید.