دهمین دوره انتخابات هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان تهران به میزبانی سامانه انتخابات آنلاین آرامش برگزار شد.

انتخابات هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان تهران پنج‌شنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ از طریق سامانه انتخابات آنلاین آرامش برگزار شد.

رأی‌گیری برای انتخاب ترکیب جدید هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان تهران در این دوره در دو نوبت برگزار شد که با مشارکت ۸۰ درصدی رأی‌دهندگان همراه بود.

انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، اسفندماه سال گذشته برگزار شد و پس از تأیید اسامی منتخبان بخش خصوصی، نهادهای دولتی نیز در اواخر اردیبهشت ماه، ۲۰ نماینده خود در اتاق بازرگانی تهران را معرفی کردند.

اتاق بازرگانی استان تهران در دهمین دوره برگزاری و هم‌زمان با تغییراتی در آیین‌نامه برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی ایران، برای اولین بار انتخاب هیئت رئیسه این نهاد را به میزبانی سامانه آرامش بر بستر فناوری بلاکچین برگزار کرد.

شرکت یکتا ققنوس پارس، با مأموریت توسعه کاربردهای فناوری دفتر کل توزیع‌شده و ارائه خدمات جدید بر بستر شبکه ققنوس به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین زیرساخت دفتر کل توزیع‌شده (DLT) در ایران، اقدام به طراحی و توسعه سامانه انتخابات بلاکچینی امن بر بستر دفتر کل توزیع‌شده ققنوس کرده است.

 

ویژگی‌های برگزاری انتخابات با استفاده از فناوری بلاکچین

مهدی قادری معاون توسعه محصول ققنوس در مورد نتایج برگزاری انتخابات در این روش گفت: استفاده از پلتفرم ققنوس امکان ثبت رای الکترونیکی برای تمامی افراد فارغ از پراکندگی جغرافیایی را فراهم کرده است که باتوجه به آمارها بعد از استفاده از این روش در برگزاری انتخابات، شاهد رشد دو تا سه برابری شرکت‌کنندگان در انتخابات بوده‌ایم.

معاونت توسعه محصول ققنوس ادامه داد: مکانیزم‌های احراز هویت، از هویت واقعی شرکت‌کنندگان اطمینان حاصل می‌کند. برای مثال در انتخابات کانون سردفتران و دفتریاران، شرکت‌کنندگان با قرارگیری پشت یک دستگاه و وارد کردن اطلاعات هویتی، ویدیویی برای احراز هویت ضبط می‌کردند که این ویدیو با استفاده از هوش‌مصنوعی مطابقت داده می‌شد و استعلام‌های مختلف انجام می‌گرفت.

مهدی قادری در مورد تعدد نهاد‌های استفاده‌کننده از این روش و همچنین هزینه انجام انتخابات بلاک‌چینی گفت: ققنوس تقریبا در هر صنف و ارگانی سابقه برگزاری حداقل یک انتخابات را دارد.تمامی این انتخابات‌‌ها با نظارت قوه‌قضاییه، وزارت‌خانه‌ها یا وزارت‌کشور و برای احزاب، نهادهای کاری‌وکارگری، سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در سابقه ققنوس وجود دارد. ما انتخاباتی داشته‌ایم که هزینه برگزاری آن به نسبت چهارسال گذشته با این وضعیت تورم به یک دهم رسیده است. ققنوس فقط ۱۱ محصول دانش‌بنیان دارد که در اهداف سال ۱۴۰۲ پیاده‌سازی راهکارهای بلاک‌چین در سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف در برنامه‌‌های ققنوس وجود دارد.

سامانه انتخابات آنلاین آرامش تا کنون برگزاری بیش از ۲۰۰ انتخابات در سطح استانی و کشوری را در کارنامه دارد. کانون کارشناسان رسمی دادگستری، سازمان نظام مهندسی ساختمان، کانون بازنشستگان شهرداری، سازمان نظام کاردانی، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، جامعه سردفتران ازدواج و طلاق، همچنین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ازجمله نهادهایی هستند که انتخابات ادواری خود را از طریق سامانه بلاکچینی آرامش برگزار کرده‌اند.

……………………………………………………………………………………..

 در این ارتباط همچنین می‌توانید مقالات زیر را مطالعه کنید

سامانه آرامش میزبان انتخابات سردفتران و دفتریاران شد

انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بر بستر پلتفرم آرامش برگزار شد

سامانه انتخابات بلاک‌چینی آرامش میزبان انتخابات شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری

…………………………………………………………………………………….

 

برای آشنایی با سامانه رأی‌گیری بلاکچینی آرامش، بر روی لینک زیر کلیک کنید.