فیجیتال

هدف از اجرای طرح فیجیتال ایجاد تحول در حوزه آموزش و سرگرمی کودکان است. فیجیتال محصولی است که به‌منظور تلفیق بازی با یادگیری طراحی شده است و آموزش تعاملی و بر خط را برای کودکان به ارمغان می‌آورد.

با گسترش آموزش مجازی و استفاده روزافزون کودکان و نوجوانان از تلفن همراه وجود محصولی که بتواند آموزش و سرگرمی را توأم با یکدیگر پیش ببرد بسیار اهمیت دارد. فیجیتال محصولی است که به‌منظور تلفیق بازی با یادگیری طراحی شده است.

فیجیتال شامل موارد زیر است:

  • تعدادی قطعات اشکال
  • اعداد
  • الفبا
  • نرم‌افزار موبایل

قطعات قرار گرفته در محصول به اشکال گوناگون روی زمین چیده می‌شوند، با قراردادن تلفن همراه بر روی استند تعبیه شده در محصول، زمین به کمک آینه روی استند، توسط دوربین موبایل قابل تصویربرداری است. هوش مصنوعی نرم‌افزار با تشخیص نحوه قرارگیری قطعات بازی‌های گوناگون را تشخیص داده و اجرا می‌کند.

کاربرد‌های فیجیتال

  • بازی‌های تعبیه شده در فیجیتال با دربرگرفتن انواع گوناگون محتوایی از الفبا و ریاضیات گرفته تا برنامه‌نویسی و فیزیک، می‌تواند انواع نیاز تمام رده‌های سنی کودکان و نوجوانان را برآورده سازد. این بازی‌ها در منزل و در صورت عدم حضور مربی نیز قابل‌اجراست که از مزایای این ابزار آموزشی محسوب می‌شود.
  • مربی با برقراری ارتباط برخط با شاگردان می‌تواند عملکرد هر یک را در نسخه نرم‌افزاری خود زیر نظر بگیرد و روند آموزش هر یک را دنبال کند. این ویژگی می‌تواند با ایجاد یک سامانه آموزشی در مواقعی که آموزش حضوری امکان‌پذیر نیست بهترین نوع آموزش بر خط را به کودکان و نوجوانان ارائه کند.

در ابتدا تعداد ۱۴۰۰۰۰۰۰ توکن از حساب ناشر به‌حساب توزیع‌کننده منتقل شده است. هر توکن یک گواهی شرکت در طرح محسوب می‌شود. کاربران در هر دوره عرضه فیجیتال می‌توانند با خرید این توکن‌ها در این طرح سرمایه‌گذاری کنند. در انتهای دوره عرضه، وجوه جمع‌آوری‌شده پس از کسر کارمزدها بر اساس زمان‌بندی مشخص در اختیار ناشران قرار می‌گیرد.

طبق برنامه زمانی اعلام شده، ناشران باید طرح را طی ۸ ماه به انجام برسانند. کاربران پس از دوره اجرای طرح تا یک ماه برای عودت توکن‌های خود فرصت دارند. در مقابل می‌توانند اصل پول و میزان سود حاصل شده از سرمایه‌گذاری را در حساب بانکی معرفی شده در سامانه سجام دریافت کنند.

دلایل سرمایه‌گذاری بر روی توکن فیجیتال

هدف از اجرای طرح فیجیتال ایجاد تحول در حوزه آموزش و سرگرمی کودکان است. این اسباب‌بازی مبتنی بر تکنولوژی با صرف زمان بازی کودکان به یادگیری و دارابودن تمامی جنبه‌های جذابیت بازی‌های غیرآموزشی می‌تواند رغم زننده تحولی در حوزه آموزش در کشور می‌شود.

هر توکن گواهی شراکت تولید محصول آموزشی – تعاملی – تکنولوژیک فیجیتال بنا به عرفی که در بازار سرمایه حاکم است ۱۰۰۰ ریال قیمت‌گذاری شده است. مشارکت‌کنندگان حداکثر می‌توانند تا ۵ درصد از کل مبلغی که این استارتاپ برای جذب سرمایه درخواست داده را روی این توکن سرمایه‌گذاری کنند. پشتوانه این توکن، گواهی شراکت در تولید محصول آموزشی – تعاملی – تکنولوژیک فیجیتال است.

مشتریان هدف فیجیتال

اسباب‌بازی‌های متصل، STEM و هوشمند ۱۱ درصد از مجموع بازار اسباب‌بازی در جهان را شامل می‌شوند. اسباب‌بازی‌هایی که محتوای آموزشی دارند نیز با وجود سهم بازار ۲۱ درصدی میزان بسیار قابل‌توجهی از این سهم بازار را دارا هستند. فیجیتال با در برگرفتن هر دو موضوع می‌تواند ۱۶ درصد از کل بازار سرمایه را در اختیار بگیرد.

تنها در شهر تهران ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار کودک وجود دارد و این تعداد در کل ایران به ۱۴ میلیون می‌رسد. میزان استفاده از موبایل در میان این تعداد از کودکان بنا به نتایج به‌دست‌آمده از «پژوهش کودکان و تلفن همراه» به حدود هفتاد درصد می‌رسد.

به طور خاص می‌توان مشتریان هدف فیجیتال را به سه دسته تقسیم‌بندی کرد:

  • مشتریان سازمانی (مدارس و مهدکودک‌ها)
  • والدینی که در بازه سنی ۲۵ تا ۵۰ سال قرار دارند، در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند و مایل به توسعه توانمندی فرزندانشان هستند.
  • کودکان بازه سنی ۳ تا ۱۰ سال

شرکت آینده رباتیک سبز آرسام عرضه‌کننده توکن گواهی شراکت تولید اسباب آموزشی – تعاملی – تکنولوژیک فیجیتال است. این شرکت که فعالیت خود را در سال ۱۳۹۵ و با تمرکز بر رباتیک و بازی‌های تعاملی – تکنولوژیک آغاز کرد، تجارب ارزشمندی در مسابقات دانشجویی حوزه رباتیک داشته است.

در انتها باید گفت با رویکرد جدید آموزشی پس از اپیدمی کرونا حذف آموزش مجازی از راه‌های آموزشی بسیار دشوار خواهد بود. ابزارهای آموزشی که با سرگرمی، اقدام به یاددادن مطالب به کودکان می‌کنند از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند. برای مشاهده توکن گواهی شراکت تولید نرم‌افزار آموزشی – تعاملی – تکنولوژیک فیجیتال می‌توانید به صفحه سکوی تأمین مالی جمعی در بسایت ققنوس مراجعه کنید.