شماره دهم نشریه داخلی شبکه ققنوس در ۹۱ صفحه منتشر شد.

ققنوس به‌عنوان نشریه تخصصی حوزه فن‌آوری دفترکل توزیع‌شده (بلاک‌چین)، به روال پیشین که در هر شماره بر محتوای ویژه‌ای تمرکز دارد، در شماره دهم، صنعت رمیتنس و پرداخت‌های بین‌المللی را مورد بررسی قرار داده است.

۴ پیشنهاد برای بهره‌وری از ظرفیت‌های جدید پرداخت‌های بین‌المللی

دکتر محمد صمدی ‌راد مدیرعامل شرکت ققنوس در سرمقاله این شماره نشریه ققنوس با عنوان « لزوم بهره‌برداری از ظرفیت‌های جدید در حوزه پرداخت‌های بین‌المللی»، با اشاره به ضرورت درک فرصت‌های بی‌شمار ‌فن‌آوری بلاک‌چین، پیشنهادهایی را در راستای امکان استفادۀ شهروندان از این ظرفیت‌ها مطرح کرده است.

چشم‌انداز پرداخت‌های بین‌المللی در زیرساخت‌های مالی آینده

«تأثیر دیجیتالی‌سازی بر تجارت بانکی»، «ریپل در مقابل سوئیفت؛ انتقال حواله‌های برون‌مرزی با استفاده از فن‌آوری بلا‌ک‌چین»، «کاربرد فن‌آوری بلاک‌چین در حوزه پرداخت تجارت الکترونیکی» و «ارزهای دیجیتال، دیفای و هزینه‌های تراکنش؛ ارائه یک تئوری یکپارچه از تکامل مبادلات  از جمله مقالات منتشر شده در این شماره است. «بانک‌های مرکزی و آینده پول دیجیتال»، «ارز دیجیتال بانک مرکزی؛ مزایا و ریسک‌ها»، «استلار برای حواله پولی» و «رمیتنس مبتنی بر دفترکل توزیع‌شده» از دیگر عناوینی است که در تازه‌ترین شماره نشریه ققنوس می‌خوانید.

«چشم‌انداز پرداخت‌های بین‌المللی در زیرساخت‌های مالی آینده» عنوان گزارشی از مجمع جهانی اقتصاد است که بخشی از آن به نقش فن‌آوری بلاک‌چین در دگرگون‌سازی سیستم‌های مالی اختصاص دارد و ترجمه این بخش در شماره دهم نشریه ققنوس منتشر شده است.

مصاحبه با «چانگ پنگ ژائو» مدیرعامل بایننس

دهمین شماره نشریه ققنوس همچنین ترجمه گفت‌وگوی ویژه شبکه تلویزیونی «سی.ان.ای» با «چانگ پنگ ژائو» مدیرعامل بایننس پیرامون آینده فعالیت‌ صرافی‌های رمزارز را در خود جای داده است.

بخشی دیگر از محتوای تازه‌ترین شماره ماهنامه ققنوس به انعکاس نشست ویژه چهارمین رویداد توکن‌تاک با موضوع «بازارهای تبادل رمزارزها» با حضور سهیل نیکزاد، مهدی شریعتمدار، احسان قاضی‌زاده، رضا قربانی و امیرحسین راد اختصاص دارد.

گزارش‌هایی از رونمایی پلتفرم بی‌تا و رویداد توکن‌تاک

همچنین، در شماره دهم ماهنامه ققنوس گزارش‌هایی از رونمایی سامانه «بی‌تا» اولین پلتفرم «ان.اف.تی» در ایران و  گزارش برگزاری سه دوره رویداد «توکن‌تاک؛ را می‌خوانید.

نشریه ققنوس در وبسایت این شرکت به نشانی kuknos.ir/magazine  در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار دارد.