اجلاس دایا به همت شرکت دایادایموند در تاریخ ۱۹ شهریورماه برگزار شد و شرکت ققنوس به‌عنوان حامی در کنار دیگر کسب‌وکارهای بلاک‌چینی در این رویداد حضور داشت

حضور ققنوس در این اجلاس با صحبت‌های سید ولی‌الله فاطمی، بنیان‌گذار ققنوس در پنل اول با عنوان «بلاک‌چین در صنعت مالی و پرداخت» آغاز شد. فاطمی در صحبت‌های خود با اشاره به تجربه ققنوس در بحث رگولاتوری گفت: «وقتی در فضای تحدید رگوله‌نشده هستید، نباید تمامی آرمان‌های آینده خود را تصور کنید وگرنه با رگولاتور وارد چالش می‌شوید. اشتباه ققنوس این بود که ۱۰ سال آینده توکن P2P را تصور کرد. ابتدا بانک مرکزی ما را رقیب خود دانست، اما نهایتاً توکن P2P را پذیرفت.»

حسین اسلامی، رئیس هیئت‌مدیره کنسرسیوم ققنوس، دومین نفری بود که در پنل «بلاک‌چین و مولدسازی در صنایع» از طرف ققنوس در اجلاس دایا حضور داشت. اسلامی در ارائه خود از تأثیر بلاک‌چین بر رایانش ابری گفت و بیان کرد: «در حوزه زیرساخت به‌غیراز بانک‌ها، دیگر صنایع نمی‌توانند هزینه زیادی صرف کنند، از سوی دیگر نیاز دارند که سرویس پایدار دریافت کنند.» او همچنین درباره کمک بلاک‌چین به استارتاپ‌ها گفت که بلاک‌چین از لحاظ مشارکت عامه در حوزه زیرساخت‌های دیجیتال سعی می‌کند تا اقتصاد اشتراکی را به نمایش بگذارد و اجازه می‌دهد تا استارتاپ‌های کوچک توسعه پیدا کنند.

در پنل یا میزگرد آخر این اجلاس که «محصولات کاربردی مبتنی بر بلاک‌چین» نام داشت، مدیرعامل ققنوس، مهدی قادری از کاربردهای دیگر بلاک‌چین غیر از رمزارز گفت. او در ابتدا با اشاره به نیاز به همکاری برای فرهنگ‌سازی در کاربردهای بلاک‌چین بیان کرد: «از ابتدای تأسیس ققنوس هدف ما ایجاد این فرهنگ بود که فضای بلاک‌چین در رمزارز خلاصه نمی‌شود، ولی در فرهنگ‌سازی نیاز به عملکرد گسترده دارد؛ بنابراین برای فرهنگ‌سازی در این حوزه به کمک کسب‌وکارهای دیگر نیاز است.» او همچنین درباره سرنوشت توکن پیمان که پشتوانه طلا داشت گفت: «این شکست باعث شد به سراغ کار روی کاربردهای دیگر بلاک‌چین برویم؛ برای مثال سال گذشته ۱۰ همت سفته الکترونیکی در ققنوس صادر کردیم، به سمت توکن‌سازی در حوزه خودرو رفتیم و در انتخابات الکترونیک بر بستر بلاک‌چین نیز فعالیت‌هایی داشتیم. همچنین  در بحث ریال دیجیتال پیمانکار ۱۲ بانک برای اجرای کیف ریال دیجیتال هستیم و فعالیت گسترده‌ای در این زمینه داریم»

ققنوس علاوه بر شرکت در محتوا، در سالن برگزاری اجلاس نیز پاسخگوی سؤالات مربوط به کاربردهای بلاک‌چین خصوصاً در بحث توکن‌سازی دارایی‌ بود.