یک اکوسیستم دیجیتال کاملاً جدید در دنیای اقتصاد و سرمایه‌گذاری در دارایی دیجیتال شکل گرفته که فرصت‌های تازه‌ای برای کسب و کارها از یک طرف و سرمایه‌گذاران خرد و کلان از طرف دیگر فراهم کرده است.

 

چه فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری در دارایی دیجیتال وجود دارد؟ آیا شهروندان و اشخاص مستقل هم می توانند در اقتصاد دیجیتال سرمایه گذاری و مشارکت کنند شاید این قبیل سؤال‌ها در ذهن شما هم باشد و به دنبال پیدا کردن پاسخ برای آن ها باشید. در این مقاله تلاش می کنیم تا شما را با فرصت های جدیدی که برای سرمایه گذاری های عمومی در اقتصاد جدید آشنا کنیم.

نه‌تنها ارز دیجیتال، بلکه یک اکوسیستم دیجیتال کاملاً جدید در دنیای اقتصاد شکل گرفته که فرصت های تازه ای برای کسب و کارها از یک طرف و سرمایه گذاران خرد و کلان از طرف دیگر فراهم کرده است. علاوه بر ارزهای دیجیتال، NFT یا توکن‌های غیرقابل تعویض نیز در این اکوسیستم وجود دارد. همچنین، به‌جای سرمایه‌گذاری مستقیم روی کوین‌های کریپتو، فن‌آوران نیز درگیر فرآیند تولید این سکه‌ها هستند و درآمد مناسبی کسب می‌کنند.

سرمایه‌گذاری در دارایی دیجیتال و کسب‌وکارهای آنلاین هم راه خوبی برای کسب درآمد غیرفعال است. می‌توانید در کنار سرمایه‌گذاری‌های معمولی‌تان به در این زمینه هم سرمایه‌گذاری‌های متنوعی داشته باشید و پول از طریق درآمد ثابت در حسابتان انباشته می‌شود، بدون اینکه کار فیزیکی خاصی انجام داده باشید.

 

سرمایه‌گذاری در دارایی های دیجیتال

اغلب اوقات بخش‌های مدیریت ثروت شرکت‌ها به مردم توصیه می‌کنند که در سهام، اوراق قرضه و حقوق بازنشستگی سرمایه‌گذاری کنند. در واقع آن‌ها در حال حاضر  ارزش واقعی دارایی‌های آنلاین را درک نمی‌کنند، زیرا این دارایی‌ها در مراحل اولیه رونق خود هستند.

دارایی دیجیتال با ظرفیت‌هایی جدید در سرمایه‌گذاری، در مدتی کوتاه یک مسیر طولانی را طی کرده‌ است. این ظرفیت‌ها در حال حاضر یک پیشنهاد قانع‌کننده برای اختصاص سرمایه در پورتفوی خاص ارائه می‌دهند، چرا که منحنی پذیرش آن‌ها همچنان در حال افزایش است. سهولت دسترسی و افزایش سطح نقدینگی در کنار افزایش سود موجب شده تا اعتبار دارایی‌های دیجیتال در جامعه سرمایه‌گذاری به طور روزافزون بیشتر و بیشتر شود.

از آنجا که بسیار بعید است که بازارهای مختلف سرمایه از سهام گرفته تا اوراق قرضه، املاک، ارزها، اشیاء قیمتی و … در یک زمان دچار اختلال شوند، با افزایش تنوع سرمایه‌گذاری‌ها، ریسک زیان‌های چشمگیر را می‌توان تا اندازه زیادی کاهش داد.

 

سرمایه‌گذاری در توکن‌ها

توکن‌سازی بازار را به روی مجموعه‌ای کاملاً جدید از سرمایه‌گذاران باز می‌کند که اکنون می‌توانند سبد سرمایه‌گذاری خود را با انوع دارایی که قبلاً در دسترشان نبوده، متنوع کنند.

توکن‌ها واحدهای ارزش و نمادهایی از دارایی‌ها هستند که سازمان‌ها یا پروژه‌های مبتنی بر بلاکچین در شبکه‌های بلاکچین موجود توسعه می‌دهند. با وجود این که توکن ها سازگاری عمیقی با ارزهای رمزنگاری شده آن شبکه دارند، اما در واقع در دسته کاملاً متفاوتی از مفهوم  دارایی دیجیتال قرار می‌گیرند. درست است که ما هنوز در ابتدای سفر به سمت نمادسازی دارایی‌ها هستیم، اما توکن‌سازی مطمئناً این پتانسیل را دارد که پویایی سرمایه‌گذاران و صاحبان طبقات دارایی‌های متعدد را به طور چشمگیری بالا ببرد.

توکن‌ها می‌توانند با اهداف مختلفی تعریف و عرضه شوند. برخی توکن‌ها با پشتوانه‌هایی مانند طلا، الماس و املاک جهت سرمایه‌گذاری تعریف می‌شوند. برخی دیگر با ارزش ثابت و جهت امور خیریه و خرید محصولات مختلف مانند کتاب. یک دارایی یا یک کاربرد در قالب توکن دیجیتال به‌راحتی قابل خرید، فروش و انتقال است. همچنین دارایی‌های گران‌قیمت با تبدیل شدن به چندین توکن برای افراد با سرمایه کم نیز قابل خرید هستند.

هر نوع توکن بر اساس استفاده، ویژگی‌های منحصر به فردی را ارائه می‌دهد. یکی از ویژگی‌های جالب توجه توکن ها این است که بعضی از شبکه‌ها مانند اتریوم قالب‌هایی را ارائه می‌کنند که شما می‌توانید توکن‌های خود را علامت‌گذاری کنید و تجارت خودتان را شروع کنید. این ویژگی باعث می‌شود هر کسی با دانش فنی کم یا حتی بدون آن بتواند بازارساز شود.

 

سرمایه‌گذاری در رمزارزها

رمزارز  از جمله دارایی‌های یک شبکه بلاک چین است که می‌تواند معامله شود، یا به عنوان وسیله مبادله و در نهایت به عنوان ذخیره ارزش مورد استفاده قرار گیرد.

اگرچه بیت کوین احتمالاً شناخته شده ترین پول دیجیتال است، اما در حال حاضر هزاران ارز دیجیتال وجود دارد. سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از خرید مستقیم ارز دیجیتال تا سرمایه‌گذاری در صندوق‌های رمزنگاری و شرکت‌ها. برای سرمایه‌گذاری مستقیم در سکه‌های کریپتو، می‌توانید با استفاده از یک صرافی رمزنگاری یا از طریق دلال‌های خاص، ارز دیجیتال خریداری  کنید.

خرید مستقیم ارز دیجیتال یکی از راه های سرمایه گذاری در اقتصاد دیجیتال است. شما می توانید انتخاب کنید که به طور مستقیم یک یا چند ارز دیجیتال خریداری و ذخیره کنید. گزینه های شما از معتبرترین ارزهای دیجیتال مانند اتریوم و بیت کوین تا سکه های تقریباً ناشناخته که به تازگی در یک عرضه اولیه سکه (ICO) منتشر شده اند، متغیر است.

همچنین شما می توانید سرمایه گذاری در رمزارزها را در  شرکت های ارز دیجیتال که تمرکز جزئی یا کلی بر روی ارزهای دیجیتال دارند، دنبال کنید. گزینه‌های شما شامل شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال و سازندگان سخت‌افزارهای استخراج است. به جز این ها می توانید تصمیم بگیرید که در یک صندوق متمرکز بر ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید.

 

سرمایه‌گذاری در کراد فاندینگ

تامین مالی جمعی (کراود فاندینگ) اغلب توسط شرکت‌های نوپا یا کسب‌وکارهای در حال رشد به عنوان راهی برای دسترسی به وجوه جایگزین استفاده می‌شود. این روشی نوآورانه برای تامین منابع مالی برای پروژه‌ها، کسب‌و‌کارها یا ایده های جدید است. تامین مالی جمعی می‌تواند راهی برای توسعه جامعه مخاطب کسب و کارها باشد. با استفاده از قدرت جامعه آنلاین، کسب‌و‌کارها می‌توانند بینش دقیق‌تری از بازار کسب کرده و به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنند.

سرمایه‌گذاری جمعی در حقیقت زمانی اتفاق می‌افتد که یک “جمعیت” به جای یک یا دو سرمایه‌گذار عمده،  پروژه یا تجارتی را حمایت مالی می‌کند. صاحبان کسب‌وکارها برای اجرای یک کمپین تامین مالی جمعی موفق، باید توجه تعداد زیادی از حامیان را به خود جلب کرده و آن‌ها را متقاعد نمایند که پروژه‌شان ارزش سرمایه‌گذاری را دارد. به این ترتیب سازمان‌ها یا افراد، یک کسب‌وکار را بدون ابزار سنتی و با کمک‌های کوچک بسیاری از مردم تأمین مالی می‌کنند. با دریافت نقدینگی کافی، این سرمایه‌گذاری‌ها می‌توانند ایده معطل مانده خود را دنبال کرده یا پروژه‌های جدیدی را راه‌اندازی کنند.

تامین مالی جمعی املاک و مستغلات یکی از این مدل‌ها است که اخیراَ برای سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند پول خود را بدون دردسرهای گرفتن وام سنتی یا الزام داشتن تمام یک ملک، در املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری کنند، محبوب‌تر شده است.

تامین مالی جمعی اوراق بدهی از مدل‌های دیگری است که پیشنهاد می‌شود. در این مدل  افراد در اوراق بدهی صادر شده  مانند اوراق قرضه توسط شرکت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند.

 

برای آشنایی با بازار غیرمتمرکز ققنوس بر روی لینک زیر کلیک کنید.