انتخابات کارگروه‌های انجمن بلاک‌چین ایران در روز پنجشنبه، ۲۴ خردادماه برگزار و نفرات برگزیده هر کارگروه مشخص شد.

این انجمن که یک تشکل در حوزه فناوری بلاک‌چین ایران محسوب می‌شود، برای اولین‌بار، انتخابات خود را بر روی بستر بلاک‌چین ققنوس برگزار کرد.

استفاده از فناوری بلاک‌چین در انتخابات، یکی از کاربردهای بلاک‌چین و نویدبخش تحولات چشمگیری در نحوه برگزاری و مدیریت فرایند رأی‌گیری است. این فناوری می‌تواند به افزایش شفافیت، امنیت و کارآمدی انتخابات کمک کند و به نوبه خود، اعتماد مردم به نظام‌های دموکراتیک را تقویت ‌بخشد.

ققنوس باهدف کاربردپذیری بیشتر بلاک‌چین در ایران، با محصولی به نام آرامش، امکان برگزاری انتخابات بر روی بلاک‌چین را در ایران فراهم کرده است که تا کنون انتخابات بزرگی همچون انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای تهران، انتخابات نظام‌مهندسی و… را بر روی بلاک‌چین خود برگزار کرده است.

انتخابات انجمن بلاکچین نیز که به‌تازگی برگزار شده است بر روی بلاکچین ققنوس برای اولین بار انجام شد و نتیجه آن به‌صورت آنی در اختیار انجمن بلاکچین قرار گرفت. کاوه مشتاق، مدیر انجمن بلاکچین ایران از تجربه برگزاری این انتخابات گفت :«تجربه انتخابات بر رو بلاکچین ققنوس، تجربه خوبی بود و اعضای انجمن همگی از اجرای انتخابات راضی بودند.»

او با اشاره به سهولت اجرایی این نوع انتخابات بیان کرد: «ما فکر می‌کردیم در بحث سهولت و تفهیم انتخابات بلاکچین چالش داشته باشیم اما برخلاف تصور بسیار ساده برگزار شد و مشکلی پیش نیامد. بعد از انتخابات نیز هیچ بازخورد منفی از اعضا دریافت نکردیم و نظرات در کل مثبت بود.»

مدیر انجمن بلاکچین درباره انتخاب بلاکچین ققنوس برای اولین بار در انتخابات انجمن بلاکچین گفت که انتخابات بر روی بلاکچین ققنوس، نسبت به سایر روش‌ها سهولت بیشتری داشت.